- Ας ξεκινήσουμε από την Μνήμη, την Ιστορία, την Ταυτότητα, τη Συνείδηση.
- Ας λάβουν τη θέση που τους αξίζει η Γεωοικονομία και η Γεωπολιτική του Ιστορικού Χώρου της Ηπείρου.
- Ας πάψουμε να είμαστε Πελάτες – Υπήκοοι και ας επαναφέρουμε την έννοια του Πολίτη.

Για να δημιουργήσουμε και πάλι Πόλεις που θα απελευθερώνουν και δεν θα καταπιέζουν. Πόλεις σε μια διαρκή σχέση αλληλοτροφοδότησης με την ύπαιθρο. Ύπαιθρος που αλλιώς θα συνεχίζει να μαραζώνει.
Για να επανασυνδεθούμε με την Ιστορία και την Γεωγραφία.
Για να συνδιαμορφώσουμε μια νέα Χωρογραφία και Αισθητική του Τόπου.
Για να συνδημιουργήσουμε το “Κοινόν” των Ιωαννιτών και Ηπειρωτών.
Για να αντισταθούμε αποτελεσματικά στον Πολιτιστικό Ιμπεριαλισμό.

Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

810 χρόνια μετά


Η Ελλάδα της κρίσης ανάμεσα στη Σκύλλα της Ανατολής και τη Χάρυβδη της Δύσης




 Του Απόστολου Κόλκα*
Ήταν 12 Απριλίου του 1204 όταν οι Σταυροφόροι της Δύσης καταλάμβαναν την Κωνσταντινούπολη . Η ημερομηνία αυτή είναι σημαδιακή για την Ευρώπη , είναι η μέρα που ξεκίνησε η προσπάθεια της αποικιακής συσσώρευσης κεφαλαίου των ιμπεριαλιστικών μητροπόλεων της Δυτικής Ευρώπης αιώνες πριν τους «Κονκισταδόρς» της Λατινικής Αμερικής . Οι Σταυροφόροι , που περισσότερο ήταν σπαθοφόροι και εκτελεστικός βραχίονας της φεουδαρχικής και εμπορικής τάξης , καταλαμβάνουν την Κωνσταντινούπολη  , προβαίνουν σε λεηλασίες και σφαγιάζουν τον πληθυσμό της Πόλης. Δυστυχώς η σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία μας μιλά για τους Σταυροφόρους ως τους εθελοντές , που με τον Σταυρό στο στήθος και τον Λόγο του Θεού ορκίστηκαν να θυσιαστούν για να απελευθερώσουν και να εκπολιτίσουν τους Άγιους Τόπους  , όπως αντίστοιχα μιλά για τους «Κονκισταδόρ» και την αποικιοκρατία της Λατινικής Αμερικής . Η ιστορία γράφει για την προσπάθεια «διάσωσης» της Ιερής Πόλης της Ιερουσαλήμ  ενώ σιωπά ένοχα για την λεηλασία της Κωνσταντινούπολης και την κατάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας που ήταν ένας από τους βασικούς στόχους της 4ης Σταυροφορίας αν όχι ο πρωταρχικός  της σκοπός .
Η Ελληνική ιστορία υποβαθμίζει την σημασία της Άλωσης αυτής που έγινε από τους ομόθρησκους Καθολικούς Χριστιανούς και βέβαια είχε όλα τα επακόλουθα της βάναυσης επιβολής του κατακτητή , σφαγές του πληθυσμού , λεηλασία της Πόλης , μεταφορά έργων τέχνης και θησαυρών του Βυζαντινού πολιτισμού στις Δυτικές Μητροπόλεις κλπ , σε σχέση με την Οθωμανική άλωση του 1453 καθώς οι Οθωμανοί το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να καταλάβουν ένα παρηκμασμένο και ακρωτηριασμένο κρατίδιο .Το γιατί η ελληνική ιστορία συνεχίζει να μην αναδεικνύει τον εγκληματικό ρόλο της Άλωσης της Πόλης από τους Σταυροφόρους και της Φραγκοκρατίας  του Ελλαδικού χώρου που την ακολούθησε μας την κάνει αρκετά κατανοητή ο Κωστής Μοσκώφ με την παρακάτω ρήση του : «Στην Ελλάδα τόσο ο συντηρητικός όσο και ο φιλελεύθερος αλλά και ο ριζοσπαστικός λόγος οικοδομήθηκαν πάνω στη συντριμμένη από τη διείσδυση της Δύσης ταυτότητας μας , ως Λόγος αυτής της Δύσης , δίχως διαλεκτική του εθνικού με το διεθνή Λόγο , αλλά με τη μονοδιάστατη επιβολή του Λόγου της Μητρόπολης .» . Είναι καθήκον της γενιάς μας να αλλάξει τα όσα ξέραμε μέχρι σήμερα . Να απαλλάξει τη χώρα από  τις μεταπρατικές εξαρτημένες ελίτ που την οδήγησαν στην άβυσσο της οικονομικής κρίσης , μόνο και μόνο για να γίνει η χώρα το πεδίο αναμέτρησης των ιμπεριαλιστικών και καπιταλιστικών μητροπόλεων για τη νέα κατανομή του διεθνούς κεφαλαίου και εργασίας . Για να μπορέσουμε να αλλάξουμε τα πράγματα θα πρέπει να επανασυνδεθούμε με τον Τόπο και την Ιστορία μας , να γνωρίσουμε τα ακρωτηριασμένα κομμάτια του Ελληνισμού και του μεγαλείου του πανανθρώπινου πολιτισμού του .  Θα πρέπει να  δώσουμε στην ανθρωπότητα μια πραγματικά ρεαλιστική και ανθρωπιστική πρόταση που θα σταματήσει τις Σταυροφορίες και τους ιερούς πολέμους , όπως αναφέρει ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης στο κείμενο του με «Ούτε σταυροφορίες ούτε ιεροί πόλεμοι. 1204-2004: η όγδοη εκατονταετία» . Μόνο τότε θα μπορέσουμε να αναδείξουμε την Ελλάδα σε ηθική δύναμη της περιοχής , μια δύναμη που με τα ιδανικά του Ανθρωπισμού και της Δημοκρατίας θα πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις στην Ανατολία και τις ακτές της Ιωνίας  που θα επαναφέρουν την Δημοκρατία στον τόπο που γεννήθηκε  . Πηγή http://eupolisgr.gr
Ο Απόστολος Κόλκας    είναι φοιτητής  Ιατρικής  στο  Πανεπιστήμιο  Ιωαννίνων ,   μέλος  της  Ομάδας  Πολιτών  Ευτοπία  και  συντάκτης  του  Εύπολις .


Δεν υπάρχουν σχόλια: